במחאה על התנהלות הממשלה: לראשונה ועדת החוקה לא תתכנס

    איתי גדסי 1 Comment on במחאה על התנהלות הממשלה: לראשונה ועדת החוקה לא תתכנס

    יו"ר הועדה ח"כ יעקב אשר הסביר את התנגדותו לקיים דיון לאחר שהוועדה קיצרה את תוקף התקנות בכדי שהממשלה תדון על הגבלות נוספות, הממשלה האריכה את התקנות ללא דיון וחלק מהתקנות יעבור להכרעת הכנסת

    חבר הכנסת יעקב אשר, ח"כ יעקב אשר, חה"כ אשר
    ועדת החוקה, בראשות ח"כ יעקב אשר צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
    17:31
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on לאחר 'סערת מטולה'; גולדקנופף מתנצל: "שגיתי בלשוני"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במחאה על התנהלות הממשלה החליט יו"ר וועדת החוקה ח"כ יעקב אשר כי לראשונה ועדת החוקה לא תדון בתיקון לתקנות הקורונה להגבלת הפעילות והן יועלו היום (שני) להכרעת מליאת הכנסת

    יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר הסביר את התנגדותו: "לא ייתכן שנעבור לסדר היום על התנהלות הממשלה בימים כאלו; הוועדה קיצרה את תוקף התקנות שאישרה הממשלה תוך דרישה שלא להביא החלטות בחמישי בלילה כדי שתוכל לדון בהן לעומק, ולאפשר לציבור להיערך לשינויים מבעוד מועד".

    כזכור, ב-20.10 אישרה ועדת החוקה את התקנות לכניסת השלב הראשון בהקלות על הגבלת השהיה והפעילות במרחב הציבורי (הסגר), אך קיצרה את תוקפן בארבעה ימים ל-27.10 בדרישה מהממשלה לבחון מחדש מתווים שיאפשרו קיום חתונות, הפעלת צימרים ותיקונים נוספים.

    למרות זאת, האריכה הממשלה את התקנות בחמישה ימים (עד אתמול) ולאחר שהוועדה לא דנה בהן עד מועד זה, החלק בתקנות להגבלת פעילות שאינו נוגע לעסקים, הועבר להכרעת מליאת הכנסת בהתאם ל"חוק הקורונה הגדול".

    התוצאות: במקרה בו המליאה לא תאשר את התקנות: לא ניתן יהיה לגבות את הקנסות שהוטלו בחמישה הימים בהם הוארכו התקנות, ובמקרה בו שולמו הקנסות הכסף יוחזר.



    1 תגובות

    מיין תגובות